Volumul 11 din colectia Concepte Pedagogice Fundamentale, are in vedere evaluarea activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant. Problematica sa, este dezvoltata pe parcursul a trei capitole: 1) Conceptul de evaluare pedagogica; 2) Evaluarea pedagogica a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant; 3) Metodologia actiunii de evaluare a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant.
Capitolul 1 – Conceptul de evaluare pedagogica – este construit in raport de trei obiective specifice: a) definirea evaluarii pedagogice la nivel de concept fundamental; b) evidentierea tipurilor de evaluare pedagogica in raport de sfera de referinta, delimitata la nivel general; c) analiza evaluarii pedagogice la nivel de obiect de studiu.
Capitolul 2 – Evaluarea pedagogica a activitatii de instruire in contextul procesului de invatamant – este construit in raport de patru obiective specifice promovate la nivel de criterii epistemologice necesare pentru a identifica: a) functiile generale ale evaluarii; b) structura de baza a evaluarii; c) continuturile evaluarii; d) formele evaluarii – ca actiune subordonata obiectivelor activitatii de instruire in cadrul procesului de invatamant.
Capitolul 3 – Metodologia actiunii de evaluare a instruirii – este construit in raport de cinci obiective specifice, angajate in: a) definirea metodologiei actiunii de evaluare a instruirii procesului de invatamant, in sens larg (teorie aplicata) ÅŸi restrans (ansamblul de strategii, metode, procedee/ tehnici ÅŸi mijloace/instrumente de evaluare); b) definirea ÅŸi analiza strategiilor de evaluare; c) definirea, clasificarea ÅŸi analiza metodelor de evaluare; d) definirea ÅŸi analiza procedeelor/tehnicilor de evaluare; e) definirea ÅŸi analiza mijloacelor/instrumentelor de evaluare.
Partea finala – Aplicatii – ofera exemple semnificative din domeniul invatamantului primar, rezultate in urma analizei metodologiei de evaluare, in contextul unor evolutii ÅŸi experimente inregistrate in didacticele particular.