In primul capitol sunt definite obiectivele instruirii/procesului de invatamant la nivelul unui concept pedagogic fundamental si se analizeaza obiectivele instruirii din perspectiva realitatii pedagogice. in capitolul 2 se evidentiaza necesitatea clasificarii obiectivele instruirii/procesului de invatamant, pe criterii riguroase, la nivel de taxonomii pedagogice si sunt prezentate cele mai semnificative taxonomii pedagogice ale OI/Pi, afirmate in teoria ÅŸi practica instruirii.
Partea de aplicatii urmareÅŸte: 1. exemplificarea obiectivelor generale si a obiectivelor specifice exprimate in termeni de competente generale, respectiv specifice, la nivelul curriculumului ÅŸcolar, functional in prezent in invatamantul primar; 2. evidentierea deschiderilor posibile la nivelul actiunii de operationalizare realizate de fiecare invatator, institutor ÅŸi profesor pentru invatamantul primar, in vederea stabilirii, in cele mai bune conditii, a performantelor concrete ale elevului in cadrul fiecarei activitati didactice.