Acest site foloseste cookieuri, in scopul functionarii platformei de comert online, precum si in scopul imbunatatirii experientei de utilizare. Cititi politica de cookieuri si cea de protectie a datelor aici
Vallejo este un scriitor patrunzator, unul care are talent pentru comentariul social. Este interesat sa evidentieze ipocrizia religioasa intr-o tara in care ucigasii poarta crucifixe, isi binecuvanteaza gloantele si se roaga sa nu rateze tinta, dar lungul sir de atrocitati pe care le expune, la inceput hipnotic, devine o pura litanie. Toate personajele naratiunii sale sunt intratat de mult sortite sa piara, incat, in momentul in care gramaticianul are de-a face cuucigasul lui Alexis, este imposibil sa mai starneasca in vreun fel interesul pentru destinele lor deja pecetluite. Ceea ce, pana la urma, asta poate fi ideea centrala a romanului lui Vallejo. Publishers Weekly
Fernando Vallejo scrie la persoana intai, intr-un stil autobiografic caruia ii manipuleaza conventiile astfel incat linia dintre autobiografie si fictiune devine foarte neclara. Folosinduse de personajul principal un batran intelectual care revine, dupa multi ani, la Medellin, impins atat de nostalgie, cat si de dorinta de a trai o noua iubire , autorul atinge o performanta rarisima: in doar o suta si ceva de pagini, gratie stilului marcat de numai cateva detalii revelatoare intro lume a scrisului caracterizata de un nou realism, sa-i spunem realism capitalist, inundat de sute de scene si de mii de amanunte inutile din punct de vedere literar, reuseste sa alcatuiasca portretul unui mare oras si, astfel, portretul unei tari intregi, lucru realizat pana acum de extrem de putini artisti. Iar portretul, datorita liniei narative mereu surprinzatoare, tensiunii, catorva exagerari care amplifica realitatea, tuselor reci, clinice, este inspaimantator.
Sfanta Fecioara a ucigasilor platiti este o redutabila expunere a brutalitatii care a invadat Medellinul in timpul perioadei de prosperitate a cartelului condus de Pablo Escobar. Fernando Vallejo descrie cu un umor caustic orasul si locuitorii sai: nimic nu scapa privirii sale critice si desacralizante. Maria Mercedes Jaramillo Gaceta de Colombia Un teribil tablou al patologiei indiferentei aranjate ca un decor pentru violenta provocata de droguri in capitala sudamericana a crimei. Steve Wasserman Los Angeles Times Columbia: am descoperit de copil ca e o tara criminala, cea mai criminala dintre toate. Apoi mi-am dat seama ca e necivilizata si meschina, iar odata cu realegerea lui alvaro Uribe ca presedinte am aflat ca este si imbecila, asa ca am solicitat cetatenia mexicana mi-a fost acordata saptamana trecuta. Fernando Vallejo 2007 De acelasi autor va aparea la Curtea Veche Publishing: si vom merge toti in infern
Fernando Vallejo nascut in 1942 la Medellin, Columbia este romancier, regizor si eseist. A inceput studii de filosofie si litere la Bogota, dar, dupa numai un an, le-a abandonat in favoarea celor de biologie, pe care le-a si terminat. Critic asiduu al Bisericii Catolice, al politicii din tara natala, al ipocriziei si al falsei moralitati, Fernando Vallejo si-a petrecut cea mai mare parte avietii in Europa, SUA si Mexic, cele trei filme ale sale si aproape toateromanele dintre care cinci formeaza un ciclu autobiografic au subiecte inseparabile de Columbia, descriind violenta, pederastia, problema drogurilor, viata adolescentilor si moartea omniprezenta, desi, cum remarca cineva, tema lui principala e viata. Cel mai cunoscut roman este La Virgen de los sicarios Sfanta Fecioara a ucigasilor platiti; aparut in 1993 si ecranizat in 1999; pentru El desbarrancadero si vom merge toti in infern, 2001 a primit prestigiosul premiu literar Romulo Gallegos. Aceste doua romane se claseaza pe primele 15 pozitii din lista celor mai bune carti in limba spaniola, intocmita de 81 de scriitori si critici hispanici. in 2012 Vallejo a fost recunoscut drept unul dintre cei zece cei mai influenti intelectuali din America Latina de catre cititorii revistei Foreign Policy.
Autor: Fernando Vallejo Format: 13 x 20 cm Nr. pagini: 152 An de publicare: 2016